Ramadhan dah tiba

|
Alhamdulillah, 1 Ramadhan muncul lagi tahun ini....selamat berpuasa la untuk semua :) pose ye jangan tak pose (pesan ustaz la pulak..). Berpuase satu cerita, tapi berbuka pose plak satu cerite yang lain plak...Bazar Ramadhan memang confirm akan penuh sesak petang esok dekat Dungun nie..Kalau korang nak tau, ade dua bazar Ramadhan di Dungun (x masuk Paka la), satu kat sebelah Wai Ekonomi Centre atau Simpang Jalan Melati dan satu lagi kat Tapak Pasar Malam Khamis, Jln pejabat pos. Tapi... dah masuk tahun ke 10 aku kat sini makin kurang aku pegi ke bazar.....entah...aku rase cam boring je kueh-mueh dan juadah yang diorg jual....xde kemajuan pun tetapi harga kemain mahal! . Bagi korang yang datang dari luar Terengganu, mula-mula mesti korang akan excited nak beli kueh-kueh kat sini..tapi lama - lama korang akan perasan yang disini tak ade kueh yang biase korang makan kat home town korang...kalau korang tak percaya...korang cari la Kueh Cucur Badak...hahahaha yang korang jumpe kueh Che Mek Molek..yang berinti gula....begitu jugak kueh Seri Muka...korang hanya akan jumpe kembar dia kueh Pak Aji Serban...nampak same tapi tak serupa rasa. Terus terang kebanyakan kueh orang Terengganu adalah jenis MANIS....dan berasaskan TELUR ayam....bubur kacang hijau disini diletak telur pukul...sdikit hanyir bagi aku...tapi tak tau la tekak korang. Ape-ape pun sekali lagi aku ucapkan selamat berpuase...hayatilah bulan yang penuh rahmat ini.....

Rindu plak kat Seri Muka arwah emak...memang terbaeek!!

0 comments:

Post a Comment

Pengikut Tersohor

Search This Blog

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!