Mak Ngah dan Raub

|

Alhamdulillah ... selamat tiba di Dungun dari Raub...huhu..pecah rekod Dungun-Raub-Dungun balik hari...hahaha (keje gila!!)...aku balik Raub sebab hantar Mak Ngah aku....dah setahun lebih Mak Ngah duduk di rumah aku kat Dungun nie...tiba la mase Mak Ngah pulang ke Raub....Hidup Mak Ngah tak seindah orang lain...tiada suami tempat bergantung....tidak ada anak-anak tempat mengadu nasib.....Dulu pada arwah emak aku la Mak Ngah menumpang kasih seorang adik...walaupun emak hanya anak angkat kepada keluarga Mak Ngah, tapi Mak Ngah anggap emak macam adik kandung....emak jugak macam tue, Mak Ngah la kakaknya yang seorang...disangka panas hingga ke petang ruapanya hujan di tengah hari...tahun 2005, Allah menjemput emak secara mengejut...Mak Ngah  kehilangan adik yang tersayang...yang selama ini tempat bersandar, mengadu nasib...sudah jatuh ditimpa tangga...begitu la ibarat nasib badan Mak Ngah...Anak angkat nye yg sorang yang pernah juga aku anggap abang...ibarat kacang lupakan kulit.....harta Mak Ngah tergadai dek anak angkat yang telah di pelihara dari kecil...pernah dia berjanji kepada Mak Ngah...takkan dia sia-siakan hidup Mak Ngah...tapi sudah dasar manusia durjana...habih harta digadai, tanah pusaka dijual...Mak Ngah tinggalkan.....Berat rase hati meninggalkan Mak Ngah di kampung. Semoga saudara mara Mak  Ngah dengan senang hati membantu Mak Ngah di kampung. InsyaAllah, selagi aku hidup...akan aku hulurkan ape jua yang termampu supaya Mak Ngah tidak bersedih hati...


Bangunan Jaya
isi minyak??

Mak Ngah tertido dalam kete aku





0 comments:

Post a Comment

Pengikut Tersohor

Search This Blog

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!