Kemasik... Sebuah Potrait Alam...

|

Cube itam putih plak sekali sekale...

Barangkali kalau anda pernah memandu dari Kuantan ke Kuala Terengganu...Pastinya korang akan melalui  akan pantai nan indah ini. Pantai Kemasik yang terletak di Kampung Air Jernih amat memukau akan sesiapa sahaja yang datang berkunjung.  Selain batuan pantai yang menghiasi pantai ini, terdapat dua buah binaan alam semulajadi iaitu dua bukit batu di tengah deruan ombak seolah - olah sebuah tugu.

Pada satu hari yang ku kira amat elok sekali cuacanya...sang mentari akhirnya bersinar setelah beberapa hari menyisih dibalik mega - mega mendung. Arakian itu, timbulah niat di hati hendak berouting di Pantai Kemasik...lantaran sebelum ini nasib ku kurang elok dek hari hujan dan angin yang kencang memustahilkan aku berkarya. 

Tanpaku lengah, kereta putihku dipacu..doa dihati moga panas yang ku harap sampai ke petang..hehehehe..ternyata rezeki Allah untuk ku hari itu...langit yang biru...mega nan putih bersama deruan ombak yang linang...menyambut ku di Pantai Kemasik.

Selepas mengambil hawa dingin dan menikmati deruan ombak...ku anggar sudah molek benar masanya untuk kamera dipasang...filter dikeluarkan... tripod juga disedia...cahaya mula kelam bermaksud lebih lama shutter bole terbuka. kelihatan urat-urat merah di awan...Ya Allah indah sungguh ciptaan MU. 

Pantai Kemasik

0 comments:

Post a Comment

Pengikut Tersohor

Search This Blog

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!