WTS: Nikkor 85mm f3.5 AFS Micro

|
Salam semua...post kali ni aku nak berniaga..hahahaha...aku nak jual lens kesayangan aku ni, Nikkor 85mm f3.5 AFS Micro. Seperti yang tertera  pada nama lens ni, korang mesti dah tau yang lens ini adalah lens khas untuk Macrography, satu cabang dalam bidang fotografi yang menekanan subjek - subjek yang kecil dan detail. Mungkin korang tak pernah dengar atau tahu akan lens ni. Maklum la, lens Tamron SP 90 f.2.8 dan abang-abang dari Nikkor lebih popular.

pandangan hadapan

pandangan atas
lens ini adalah lens jenis DX maka, kalau korang pakai FX kurang sesuai la (tapi masih bole guna). Lens ini tak la wide aperture cam saingannya. tapi bagi satu lens Macro, aperture bukan soal pokok. 

Ape pun, ini adalah beberapa sample gambar yang dihasilkan oleh lens ini, semua adalah dari koleksi aku..bukan celup internet ye...
Bunga

Ikan Laga

Bunga lagi..
Akhir sekali...bab harga ...aku letak RM 1000.00 sahaja..termasuk segala aksesorinya iaitu Hood, Box dan beg punjut ....Kondisi..sangat baik sebab jarang guna dan sentiasa duk dalam Dry Box...warranty dah abih..COD sahaja kawasan Dungun-Paka-Kertih...sebab jual coz aku dah tak pakai Body DX dah...dan nak funding untuk lens lain...hehehehe..Berminat??

0 comments:

Post a Comment

Pengikut Tersohor

Search This Blog

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!