Menukar " latch assy , Tail gate" Proton Exora Bold

|
Kesibukan hidup penulis membuatkan blog ini semakin kurang kasih sayang. Tapi hari ini walaupun pelbagai kerja-kerja hakiki yang perlu dilunaskan, penulis memutuskan untuk menulis sikit. Disebalik stress dan tekanan kerja, menulis diblog ini boleh menenangkan fikiran.

Alkisah Proton Exora Boldku kini sudah masuk tahun ke-4 dengan meter perbatuan 55,000 km (perlu ditukar minyak enjin dah ni). Hendak dijadikan cerita, pada bulan Ogos 2107 baru - baru ini, penulis sekeluarga memutuskan untuk menyambut hari raya haji di Bintulu, lari dari kekecewaan kerana tidak dapat balik beraya di kampung. Selepas solat raya di Masjid asyakirin Bintulu, kami berkira-kira untuk ber BBQ di pantai Tanjung Batu, ketika ini la tiba-tiba pintu belakang Exora tidak bole dibuka walaupun tidak berkunci. 

Hari ini setelah dapat barang gantian dari kedai alat ganti di Mukah dengan harga yang agak kasar, penulis terpaksa membayar wang RM210.00 sambil menelan air liur untuk seketul alat ganti yang tak semegah mana pun kalau dilihat. Pagi tadi dengan hanya berbekalkan Torque wrench, penulis gigih menukar sendiri alat yang rosak. Alhamdulillah, proses menukar "latch" ini amat mudah.. hanya melibatkan 3 biji bolt sahaja. Sambungkan semula wayar pada klip yang tersedia.. semuanya telah berfungsi semula dengan baik.

part no PW837683
seketul ini berharga RM210.00
part asal yang diQC pada 10/10/2013

setelah dipasang

0 comments:

Post a Comment

Pengikut Tersohor

Search This Blog

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!