Proton Exora Bold: Akhirnya Lampu ABS Exora ku menyala

|
Baru je lepas review semua problem yang mungkin akan dihadapi oleh pemilik-pemilik Exora..akhirnya masalah ini hinggap di Exora aku sendiri. Tetapi mental ini telah lama siap sedia akan semua kemungkinan dan apabila lampu ABS menyala petang tadi ..aku dengan tenang drive ke SC Mukah ... walaupun pada awalnya sistem brek jadi agak berbahaya dengan lampu handbrek juga menyala walaupun handbrek dah release.. bila tekan brek... keta brek mengejut walapun tekan pedal brek tue sikit je.


Alhamdulillah, aku sampai di SC Mukah dengan selamat... parking je terus aku ke kaunter melaporkan masalah ABS Exora aku ni... kemudian SC manager pun datang membantu.. aku ceritakan semuanya dan dia memahami masalah ini kerana ia adalah common problem Exora.. kemudian manager tue keluarkan PDT dan laptop untuk check sensor ABS yang mana telah malfunction. Dengan jelas hasil pemerikasaan komputer.. Front Right Wheel Speed Sensor Error..

Nasib baik SC ade stok spare part.. sensor yang rosak diganti baru FOC..sebab dalam warranty..aku hanya perlu sain pada sehelai kertas merah... tepat pukul 4.30ptg.. Exora aku dah siap. Degan gumbira aku pulang ke rumah (singgah di opis sekejap utuk punch out ..huhuhu)...




9 comments:

Unknown said...

Thanks for your info bro . exora aku baru buat hal ABS ni....

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Foc? Wpun dah hbis warranty?

Unknown said...

Lampu brake exora bold klau sebelah je malap mmg kena tukar 1 set ke?sy ingat nk beli dia punye led je.dh pakai 4 tahun baru jadi camni.ABS pun dh warning.

Khairul Faizal said...

Lampu brake exora bold klau sebelah je malap mmg kena tukar 1 set ke?sy ingat nk beli dia punye led je.dh pakai 4 tahun baru jadi camni.ABS pun dh warning.

Lampu kalau dah malap.. perlu tukar seketul.. kalau masih ada jaminan.. FOC..la;au dah lebih tahun.. poket sendiri

Khairul Faizal said...

Foc? Wpun dah hbis warranty?

Pada waktu ini, Exora saya masih under warranty, umur baru setahun.. sebenarnya setahun kemudian satu lagi ABS sensor rosak.. masih juga under warranty... FOC.. tp kalau dah 3 tahun ke atas.. poket sendiri

Wak K said...

Huh...kalau baca komen2 ni seram jugak...baru bercadang nak beli EB second. Aduhhh...gimana ni...gawat..

Wak K said...

Huh...kalau baca komen2 ni seram jugak...baru bercadang nak beli EB second. Aduhhh...gimana ni...gawat..

Unknown said...

Barapa harga yg patut bagi front sensor abs bold. Aku baru kena harini siap pasang rm195.00

Post a Comment

Pengikut Tersohor

Search This Blog

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!